Mio Moov M610

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Moov M610 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

ludo1965 19-05-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Eerste GPS was een toestel van Medion, dan is deze Mio uiteraard van een superieure kwaliteit. Tel daarbij de lifetime kaart updates en je hebt een prima toestel voor een redelijke prijs. Enige minpunt is dat er geen USB kabel standaard bij zit om het toestel aan je PC te linken (nodig voor je kaart updates!) en ook geen 220V oplader (enkel eentje voor in de auto)

draf86 16-05-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Pluspunten:
Knap Design (ultradun), duidelijke weergave van straatnamen en info/ begeleiding tijdens navigatie. Eenvoudig menu, zeer gebruiksvriendelijk. Snelle opstart. Veel voorgeinstalleerde Points of Intrest (restaurants, ...). Gratis kaartupdates! Groot scherm, mooie kleuren.
Minpunten:
Moet steeds opnieuw akkoord gaan met veiligheidsinfo vooraleer gps wil opstarten.
Mis enkele features zoals een functie om lengte en breedtegraad te kunnen aflezen (in geval van nood/ bosomgeving).
Niet mogelijk om zelf gewijzigde snelheden of kruispunten-> rotondes e.d. aan te passen in kaarten. Ook geen SOS-info beschikbaar (Tomtom heeft voorgeinstalleerde instructies wat te doen bij een ongeval/ reanimatie ed.)

bartdenys.thuis 15-05-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

De Mio is heel gemakkelijk in gebruik, al is het touchscreen niet zeer gevoelig en is de klank niet zuiver.

gekkedave 15-05-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Ik heb er via iBOOD twee gekocht. 1 voor mij die inmiddels uitvoerig getest werd en 1 voor mijn zus die geïnstalleerd is. De installatie van dit apparaat is niet eenvoudig. De software is niet compatibel met Windows 64bit (Vista/7/8). Daar mag dus wat mij betreft wel flink aan gewerkt worden. Ik heb hem nu kunnen updaten via een Windows 7 Professional 64bit (in XP-mode), maar een standaardgebruiker krijgt hetzelfde nooit voor elkaar. MIO doe daar wat aan!!

Geluidskwaliteit:
De GPS stem is bij mij ingesteld op Vlaams (mannenstem). Die zegt ook de straatnamen en spreekt deze duidelijk uit. Geen computerstem met Engelse roots... Wanneer je met dezelfde stem door Frankrijk toert merk je wel dat de uitspraken van straatnamen minder goed gebeuren. Daar struikelt ie vaak over zijn letters. Het volume kan ingesteld worden en is vanaf 70% goed hoorbaar wanneer over autostrade wordt gereden.

Beeldkwaliteit:
Die is ook redelijk te noemen. Het contrast is aan te passen en er is een dag en nachtmodus. Hierbij kan je het contrast onafhankelijk van elkaar aanpassen. Het is fijn dat bij moeilijke punten een 3D tekening wordt weergegeven. De kans dat je verkeerd zal rijden wordt zo beduidend kleiner. Ik heb geen enkel punt gevonden waar geen 3D afbeelding van was. Dus zowel 2-vaks als 5-vaks is duidelijk.

Mogelijkheden:
Een fijne mogelijkheid is dat je de weg kan terug nemen waarlangs je gekomen bent. Als je zo bijvoorbeeld een wegomlegging hebt gehad, kan je ook via de omleidende weg terugkeren. PIO's zijn ook handig, er zitten er véél in. Bijna alle bekende plaatsen wel denk ik. Indien je er nog mist kan je die via de software nog handmatig toevoegen. Standaard zijn er geen flitspalen aanwezig, met bijbetalend abonnement wel. Maar het toestel geeft wel overal aan hoe snel je mag rijden, dus als je dat volgt kan er weinig mis gaan. Er zijn standaard weinig stemmen aanwezig, iets meer variatie hierin zou wel leuk zijn.

Gebruiksgemak:
Het toestel zelf is makkelijk te gebruiken. De installatie via de computer en kaartupdates zijn bijzonder lastig voor elkaar te krijgen. Bovendien moet ik ook bijvermelden dat ik zaterdag de klantenservice heb gecontacteerd via de mail en ik tot vandaag (woensdag morgen) geen reactie heb gehad. Ik heb het dan wel zelf kunnen oplossen. Maar ik verwacht toch wel dat de klantendienst goed bereikbaar is voor als het gebruiksgemak minder gemakkelijk is dan verwacht.
Bovendien mis ik ook een degelijke handleiding. Deze is wel van internet te downloaden, wanneer je de website gaat doorspitten kom je die ergens wel tegen.
Nog een klein minpuntje is dat er geen kabel van usb -> mini-usb standaard zit bijgeleverd. Als je zelf zo geen kabel hebt kan je dus geen kaartupdates doen. Nu goed een dergelijk kabeltje heb je voor enkele euro's in een lokale elektronica/computer winkel.

Vormgeving:
Het grote scherm is een pluspunt en ook de zuignap voor aan de venster te bevestigen is makkelijk en stevig. Het materiaal van de GPS is ook stevig en de touchscreen geeft bij mij tot nu toe geen fouten. Letters typen gaat lekker vlot. Wanneer de GPS aan het raam hangt, moet de stroomconnector links onder ingeplugd worden.

Duurzaamheid & conclusie:
Al bij al een degelijk toestel dat gedwarsboomd wordt door een tegenwringende software compatibiliteit. in geval van Windows XP of 32bits besturingssystemen zal je hier geen last van ondervinden. Ook mis ik jammer genoeg support van MIO. Verder is er wel alles aanwezig wat je van een degelijke GPS verwacht en wijst hij bijzonder goed de weg. Op dit moment nog zo'n 1,5Gb over op het ingebouwde geheugen met de laatste nieuwe (44 landen) kaart van Europa. Daar kunnen we dus zeker nog een tijdje mee verder, voordat in de landen geselecteerd zal moeten worden.

En nog even samengevat:
Pluspunten:
- 3D weergaves
- Zegt straatnamen duidelijk
- Veel geheugen

Minpunten:
- Bijgeleverde software/compatibliteit
- Geen (leuke) stemmen
- Geen Mini-usb kabel bijgeleverd

Jandemandie... 14-05-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Sinds enkele dage heb ik een Mio 616lm aangekocht. Tot op heden heb ik deze al meerdere malen gebruikt en ben er zeer tevreden over. Het enige min-punt is de geluidskwaliteit. Deze laat te wensen over als het geluid bijna open staat. Verder heb ik er niets op aan te merken. Prijs/ kwaliteit verhouding: goed koopje!

oubbie 14-05-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

een verademing na mijn Garmin die ik vier jaar in bezit had en de zoveelste keer verkeerd had gewezen langs boerenwegjes (terwijl je zandweg kan uitsluiten bij de MIO) files worden aangekondigd merkte ik vandaag nog met mijn vertrek uit Bonn, gebruik wijst zich zelf uit : MAX

elespauls 14-05-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Heb deze gekocht voor mijn ouders die niet echt opgegroeid zijn met multimedia en ik hoor ze zeker niet klagen! Het grootse voordeel voor hun is het grote scherm, ze vonden dat van mijn gps(4 inch) al groot maar dit toestel heeft een 5 inch, zeer handig voor oudere mensen! Verder is de menu duidelijk om een adres in te geven, de stem is luid genoeg en vooral de lifetime van gratis kaartupdates zal in de toekomst een voordeel zijn. Zeer tevreden en naar mijn mening ( en die van mijn ouders) een zeer goede aankoop geweest voor zijn prijs!

kristofdb 14-05-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Deze Mio voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Vrij groot scherm en grote toetsen op het aanraakscherm. Super met die lifetime-update. Wel jammer dat er geen USB-kabel standaard in het pakket zit.